Циљ
Исход
Методе извођења наставе
Садржај
Литература
Да студенти овладају концептима који се користе у систему менаџмента квалитета, схвате његово место и улогу у систему менаџмента организација, као и да изуче његову структуру. Увежбавање примене различитих модела и стандарда за систем менаџмента квалитета (на првом месту, оних из серије ИСО 9000) саставни је део овога циља.
Теоријска настава
Основе теорије система менаџмента – основни концепти и стратешко сагледавање менаџмента квалитета; Разумевање
организације и њеног контекста. Разумевање потреба и очекивања интересних и заинтересованих страна; Утврђивање
предмета и подручја примене система менаџмента квалитета, питања и захтеве који могу утицати на планирање система
менаџмента квалитета и могу се користити као улазни елемент за развој система квалитета; Лидерство у систему менаџмента
квалитета (Лидерство и опредељеност, Политика квалитета, Улоге, одговорности и овлашћења у организацији); Планирање у
систему менаџмента квалитета (Мере којима се поступа са ризицима и могућностима, Општи циљеви квалитета и планирање
њиховог достизања, Планирање промена); Подршка у систему менаџмента квалитета (Ресурси, оспособљеност, свест и
комуникација); Реализација оперативних активности у систему менаџмента квалитета (Оперативно планирање и управљање,
Утврђивање потреба тржишта и интеракција са корисницима, Процес оперативног планирања, Управљање екстерног
снабдевањем робом и услугама, Развој производа и услуга, Производња и пружање услуга, Пуштање производа и услуга,
Третирање неусаглашених производа и услуга); Вредновање перформанси/учинка у систему менаџмента квалитета (Праћење,
мерење, анализа и оцењивање, Интерна провера и Преиспитивање од стране руководства); Побољшавања у систему
менаџмента квалитета (Решавање неусаглашености и корективне мере, Стално побољшавање); Интеграција размишљања
заснованог на ризику у системе менаџмента квалитета; Развој и анализа документације система менаџмента квалитета.
Практична настава
Вежбе 1: Уводна презентација – Концепти система менаџмента квалитета и сумарни приказ тачака стандарда ИСО 9001; Вежбе
2, Радионица 1: Контектст организације; Вежбе 3, Радионица 2: Лидерство, Вежбе 4, Радионица 3: Политика квалитета, Вежбе
5, Радионица 4: Усресређеност на корисника; Вежбе 5, Радионица 4; Оранизационие улоге, одговорности и овашћења; Вежбе 6,
Радионица 5: Планирање; Вежбе 7, Радионица 6 Подршка; Вежбе 8, Радионица 7: Релаизација оперативних активности 1;
Вежбе 8: Радионица 8: Релаизација оперативних активности 2: Вежбе 9, Радионица 9: Вредновање перформанси, Вежбе 10,
Радионица 10: Задовољство корисника; Вежбе 11, Радионица 11: Побољшавање
1. Филиповић, Ј., Ђурић, М.,
Русо, Ј. Систем менаџмента квалитета ФОН 2018
2. Стандард ISO 9001:2015 Системи менаџмента
квалитета – Захтеви
Институт за стандардизацију
Србије 2015
3. L.D. Goetsch, L., D., & S.B.
Davis
Quality Management for Organizational Excellence
(7th. ed.) New Jersey: Pearson 2016